Genomförandet av kampanjen.

När det gäller genomförandet, så var det inte alls lika svårt som jag förväntade mig. Varorna beställdes hem automatiskt enligt kampanj, reklamblad osv. Vi hade även en uppyggnadsplan som vi ska följa för placeringen varor, alltså var de ska vara i butiken, samt hur ska de placeras på hyllan. Däremot fick jag tillsammans med min kollega göra lite extra skillnader som får kampanjen att se snygg och annorlunda ut än andra kampanjer, eftersom vi ville att kunderna ska få se varorna på bästa sätt samt att den ska fånga deras intresse. Vi var osäkra om vi vill maximera varor på hyllan så att alla varor som beställdes inför kampanjen ska vara ute i butiken, eller om vi föredrar att det ska vara snyggare ut och fylla om dem senare. Till slut bestämde vi oss till att maximera hyllor så att vi slipper fylla dem senare, samt för att kunderna ska få välja just den vara den vill enligt till exempel färg, storlek osv. Skyltarna hade vi på plats redan från förra kampanj så vi fick endast skanna och byta varan som visas på skärmen så att den matchar varan som finns på hyllan. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del 1: Planering inför gymnasiearbete

Intro om min praktikplats